Mreže učečih se šol in vrtcev: Ustvarjalne poti sodelovanja s starši

Program je zasnovan na teoriji in praksi pristopa nenehnih izboljšav in učečih se skupnosti. V vrtcu vzgojiteljski zbor skupaj z ravnateljico izboljšuje izbrano tematsko področje, na katerega je vezana vsebina srečanj razvojnih timov in izvedba izboljšave v vrtcu. Program izvaja Šola za ravnatelje, ki deluje v okviru Zavoda Republike Slovenije za šolstvo.

Cilji programa so:

  • poglobiti in razširiti znanje razvojnih timov na izbranem tematskem področju;
  • načrtovati izboljšavo in evalvacijo na področju, ki ga izberejo strokovni delavci vrtca;
  • spodbujati izmenjavo dobrih praks med razvojnimi timi šol in vrtcev;
  • krepiti sodelovalno vodenje.

Usposabljanje poteka na dveh ravneh:

  • na ravni razvojnih timov (v Šoli za ravnatelje – 6 delavnic) in
  • na ravni vzgojiteljskih zborov (izvajajo razvojni timi v vrtcu – 4 delavnice).

Vsebine izbranega tematskega področja:

– Sodelovanje družin in strokovnih delavcev pomembno prispeva k ustreznemu dopolnjevanju celostne vzgoje in učenja otroka. Od vseh deležnikov se pričakuje pripravljenost za sodelovanje pri doseganju skupnih ciljev. Le z dobrim sodelovanjem lahko uspešno usklajujejo vzgojne pristope in spodbujajo posameznikov celostni razvoj oziroma pomembno prispevajo k njihovim razvojnim dosežkom.

– Na vzpostavitev in vzdrževanje dobrih odnosov, zaupanja in odprte komunikacije med strokovnimi delavci in družinami vplivajo raznoliki subjektivni in objektivni dejavniki na raznoterih ravneh delovanja (nacionalni, lokalni, vrtčevski, oddelčni, družinski). Pomembno je, da otroci dejavno sodelujejo s starši, skrbniki, ravnatelji in strokovnimi delavci ter drugimi deležniki v procesu usklajevanja svojih pričakovanj, stališč in potreb. Vzpostaviti je treba odprt komunikacijski prostor, ki omogoča ustvarjanje skupnih rešitev.

– Prizadevanje za partnersko sodelovanje družin in vzgojno-izobraževalnih zavodov mora biti načrtno, saj pomembno vpliva na posameznikovo počutje, učenje, osebnostni razvoj, motivacijo, znanje in interese. Temelj procesa partnerskega sodelovanja je visoka stopnja etičnega delovanja strokovnih delavcev in kakovostno izbranih ter ubranih strokovnih pristopov. Kakovostno partnersko sodelovanje je vredno redno evalvirati in na osnovi analize podatkov po potrebi izboljševati.

Čas izvajanja: september 2024 – avgust 2025

Razvojni tim:   Aleksandra Fifolt, dipl. vzg., Tajda Čeh, dipl. vzg., Barbara Gomboc, ravnateljica

Sodelujoči: strokovni delavci vrtca

Skip to content