EKOŠOLA-EKOVRTEC
je nacionalni program, ki spodbuja okoljsko vzgojo, izobraževanje in ozaveščanje od vrtca do fakultete. Ekotim na začetku šolskega leta pripravi ekoakcijski načrt, ki ga izvajajo vsi oddelki vrtca, odvisno od izbranih tem in sklopov.
Teme in cilji v šolskem letu 2024/2025:
V ospredju bo naravno okolje, ki je prava pot pri spoznavanju naravnih zakonitosti žive in nežive narave.
Globalni cilji:
– Doživljanje in spoznavanje žive in nežive narave v njeni raznolikosti, povezanosti, stalnem spreminjanju.
– Razvijanje naklonjenega, spoštljivega in odgovornega odnosa do žive in nežive narave.
– Pridobivanje temeljnih znanj o tleh, rastlinah in živalih, o njihovih življenjskih pogojih, njihovi vzajemni odvisnosti in naši odvisnosti od njih.
A) ZGODNJE NARAVOSLOVJE (2 izmed naslednjih projektov)
- Mladi raziskovalci – Raziskovanje narave
- Z raziskovanjem do znanja in pozitivnega odnosa do narave (doživljanje narave z neposredno izkušnjo, opazovanje izbranega območja – zelenica, park, gozdni rob, gozd, kmetija …).
- Opazovanje deževnika v umetnem okolju (spoznati vlogo in pomen deževnika pri prezračevanju in mešanju prsti).
- Jesenske barve in listne ploskve (opazovanje spreminjanja barv, nabiranje odpadlega listja, razlike med listnimi ploskvami …).
- Semena in vrtovi – Vrtčevska VRTilnica
- Omogočanje otrokom situacijo vrtnarjenja, ki temelji na opazovanju, doživljanju in spoznavanju življenja rastlin, pomenu zemlje – prsti ter uporabnosti pridelkov za zdravo prehrano.
- Elementary GLOBE
- Opazovanje in raziskovanje atmosfere (oblaki, temperatura), hidrosfere (bližnji potok, mlaka, reka – merjenje temperature vode, zakaj je voda pomembna, kaj vse najdemo v vodi), biosfere (raziskovanje bližnjega travnika, dreves v okolici vrtca), pedosfere (kaj najdemo v prsti, zakaj je prst pomembna, merjenje temperature prsti).
- LEAF – Znanje o ekosistemih in gozdovih
- Vidiki gozda in drugih ekosistemov, raziskovanje, gozdna pedagogika, likovno-literarni natečaj.
- OHRANJANJE BIOTSKE PESTROSTI in SKRB ZA VODO
- Raziskovanje vsega živega v različnih ekosistemih, raziskovanje potokov, rek, jezer, ribnikov.
B) IZVESTI DVA PROJEKTA V OKVIRU DVEH TEMATSKIH SKLOPOV – najmanj en projekt iz vsakega tematskega sklopa
- tematski sklop: KROŽNO GOSPODARSTVO/ODPADKI
- ozaveščanje otrok o pomenu ustreznega in odgovornega ravnanja z odpadki, koristni uporabi odpadkov, recikliranju in izdelavi novih, recikliranih izdelkov iz odpadnih materialov.
- Projekti: Eko paket, Odpadkom dajemo novo življenje, Ne zavrzi oblek, ohrani planet!, Krožnost in tekstilije
- tematski sklop: HRANA
- Projekti: Hrana ni za tjavendan, Mlekastično – izberem domače, Altermed 2025 – Tradicionalna in zdrava prehrana v interakciji s podeželjem
C) SODELOVANJE V PROJEKTIH (2 izmed naslednjih projektov)
- Misija: Zeleni koraki
- Ozaveščanje o trajnostni mobilnosti, okolju in človeku prijazne oblike prometa, izbira prevoznih sredstev in potovalne navade, vplivi prevoznih sredstev na podnebne spremembe, priprava kampanj za trajnostno mobilnost …
- Mladi v svetu energije
- Pomen energije, kako pridobivamo električno energijo, za kaj vse potrebujemo električno energijo.
- Podnebne spremembe (podnebni tek, podnebne spremembe in mi)
- Projektna aktivnost je načrtovana skozi celotno šolsko leto in zahteva od vzgojitelja in otrok neposredni stik z naravo, pri tem pa otrok spoznava naravne značilnosti skozi lastne aktivnosti in opazovalno – raziskovalne situacije.
- Publikacije: Živeti s podnebnimi spremembami in spreminjati sebe; Zemeljko o tleh, rastlinah, živali in človeku; Z roko v roku za okoljsko izobraževanje; HOBSove dogodivščine (spoznavanje biotske raznovrstnosti).
Koordinatorica projekta: Jasmina Fašalek Paldauf, dipl. vzg.
Sodelujoči: vsi strokovni delavci in otroci
Vsebina se izvaja v okviru redne dejavnosti vrtca. Članarina v projektu Eko šola kot način življenja za šolsko leto 2024/2025 znaša 350 €.
